Nárast tržieb o 26 až 50 % zaznamenalo 17 % e-shopov a o niečo nižší,
menej ako 25-percentný rast, takmer polovica z nich. Dôvodom sú podľa
prieskumu efektívnejšie kampane, vyšší záujem o produkty a služby a
taktiež vyššia priemerná hodnota nákupu. Tie e-shopy, ktoré zaznamenali
medziročný pokles tržieb, označili, že išlo o menej ako 25 %.
"Po uplynulom roku, keď e-commerce z veľkej časti zasahovala
inflácia, nedostatok tovaru a rastúce ceny za energie, vstupovali v
tomto roku do hry aj iné faktory. V najväčšej miere, v takmer
40-percentnom zastúpení, označili e-shopy za najväčšiu výzvu cashflow," uviedla spoločnosť.
Prieskum ukázal, že sa potýkali aj s nedostatočným záujmom o svoje predajné portfólio. "V
tomto smere však v porovnaní s predošlým rokom nastal pozitívny obrat,
keďže v predchádzajúcom roku považovalo za najväčší problém pokles
záujmu o produkty alebo služby 53 % e-shopov," dodala spoločnosť.
Respondenti prieskumu uviedli, že tento rok očakávajú vyšší medziročný
nárast tržieb. Kým vlani očakávala väčšina opýtaných mierny pokles
obratu, v tomto roku išlo o mierny nárast. V miere do 25 % ho podľa
prieskumu očakáva štvrtina opýtaných a takmer 17 % odhaduje viac než
25-percentný rast.
Na Vianoce, Black Friday či Cyber Monday sa pripravuje špeciálnymi
akciami alebo kampaňou polovica respondentov. Ako vrchol roka ho
označila menej ako desatina opýtaných.
"V ui42 posledné roky vnímame narastajúci záujem e-shopov o zlepšenie
celkového zážitku z nakupovania. Či už je to vo forme zákazníckej
podpory, lepšieho UX alebo odporúčania relevantných produktov. V
konečnom dôsledku to potvrdzuje aj prieskum, v ktorom až 28 % e-shopov
povedalo, že sa zameriava na celoročný chod biznisu," skonštatoval Robo Háger z agentúry.